تكنیك های طراحی بروشور و كاتالوگ

تكنیك های طراحی بروشور و كاتالوگ

در كاتالوگ قرار است درباره هر محصول یا خدمات شرحی داده شود و مشخصات و نكات مثبت آن بیان شود.


مقدمه طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ حرفه ای و بی نقص یک گام بزرگ در بازاریابی محصولات است. کاتالوگ متولد شده است تا با لیست کردن محصولات و توضیح آنها به مخاطب، یک منو حرفه ای در  پیش روی او بگشاید. ما با کاتالوگ میخواهیم به مشتری بگوییم هر آنچه که او میخواهد ما داریم. تنها کافیست اراده کند.

طراحی کاتالوگ در دنیای پر رقابت امروز که هر کالایی در هر منطقه ای حداقل چند نمونه مشابه دارد، یک وسیله تبلیغاتی عالی است. ما تمام محصولات و کالاهای خود را در کاتالوگ در کنار هم میچینیم، گویی در حال چیدن یک میز غذا هستیم، تزیین میکنیم و با جذاب ترین کلمات؛ اما در قالب کوتاه ترین جملات، هرآنچه که مخاطب را به واکنش وا میدارید تشریح میکنیم. به همین سادگی ؛ اما با ظرافت و کاملا حرفه ای.

در همین راستا استدیو خانه عکس و طرح از قافله ارائه خدمات طراحی کاتالوگ عقب نمانده است و با به کار گماردن بهترین و خلاق ترین طراحان کاتالوگ سعی نموده است، نمونه هایی را بیافریند که نه تنها بهترین  کاتالوگ ها را برای بازدید در اینترنت خلق می کنند؛ بلکه با طراحی و چیدمان حرفه ای محصول تبلیغاتی ارائه می‌کنند که وقتی بر روی کاغذ نیز پیاده شد ، همانقدر زیبا ، جذاب و تاثیرگذار است. تاثیرگذاری که به فروش بینجامد؛ این خواسته ماست.

سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ خلاقانه

طراحی کاتالوگ قرار نیست خود را فدای زیبایی و هنر کند ؛ زیرا  کاتالوگ تلفیق هنر با تجارت است؛ بنابراین اگر نفروشد و تنها هنری باشد، سبب میشود بر روی میزها و لابه لای سایر محصولات تبلیغاتی گم شود.

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار خود رعایت نکات خاصی را میطلبد؛ زیرا خلاقیت و شناخت از مشتریان  باید با رنگها و تصاویر جذاب آمیخته شود.

اولین نکته در طراحی کاتالوگ کمک گرفتن از عکاسی صنعتی حرفه ای است؛ میبایست به عکاس پیام برند را درست بازگو کنیم تا او آن را در تصاویر به ظهور برساند.در  کاتالوگ قرار است درباره هر محصول  یا خدمات شرحی داده شود و مشخصات و نکات مثبت آن بیان شود؛ اما همیشه یک نکته مثبت بیشتر از بقیه مورد تاکید است؛ همان نکته ای که مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا است. تصاویر و مطالب باید همسو با هم باشند و این نکته را به صورت پررنگی به مخاطب ارائه دهند

به طور مثال:

این شامپو ، ریزش مو را متوقف میکند! این پیام اصلی است. تصویر باید  چنین پیامی را منتقل کند و در توضیحات نیز بر روی آن تاکید گردد، سپس سراغ سایر نکات مثبت میروند.

ما قرار نیست در طراحی کاتالوگ همچون بروشور عمل کرده و زیاد سخن بگوییم ؛ اما باید به طور خلاصه و در قالب تیترهای جذاب بر محسنات محصولمان تاکید کنیم. در توضیحات آن با جملات مختصر پاسخ سوالاتی که در ذهن مخاطب وجود دارد را بدهیم.  شامپو ریزش مو را متوقف میکند؛ زیرا صدر دارد یا  عصاره سیر در آن موجود است و یا  کافئین و سیر را باهم دارد. میگوییم این ترکیبات  ریشه مو را تقویت میکنند.

بهترین روش طراحی کاتالوگ

برای توضیحات بیشتر درباره نحوه  عملکرد محصولات بروشور وارد عمل خواهد شد.

نباید مخاطب را با جملات تکراری خسته کرد؛  برای مثال اگر یک مزیت در چند محصول مشابه وجود دارد  با تغییر ساختار جملات برای هر کدام، خواننده را مشتاق نگه دارید.

جملات شما باید بر روی نیازها و علایق و خواسته مخاطبان انگشت بگذارد؛ باید با خواندن همان جملات مشتری پاسخ سوالات خود را بیابد و به این نتیجه برسد نیاز و خواسته او با خرید این محصول برآورده خواهد شد. مخاطب دوست ندارد چیزی به او بفروشند، او دوست دارد  احساس کند خود  انتخاب کرده است. انتخاب کردن به همه حس قدرت میدهد و لذت میبرند. لذا با کلمات و جملات محکم و جذاب خود یا نیازی را در او بیدار کنید و تامین نمایید و یا به او بگویید با این انتخاب نیاز او برطرف خواهد شد.

 باید قبول کنیم وقتی تعداد زیادی محصول مشابه در بازار است، انتخاب برای مشتریان دشوارتر است؛ لذا در طراحی کاتالوگ  میبایت آگاهی و اطلاعات ارزشمندتری ارائه دهید،

 

نکات مهم در طراحی کاتالوگ حرفه ای

در طراحی کاتالوگ حرفه ای به رنگ زمینه و چیدمان محصولات در صفحات دقت ویژه ای میشود، حتی رنگ تیترها و توضیحات نیز موثر میباشد. بنابراین به سلایق و نیازهای  مشتریان و گروههای هدف توجه کنید؛

 محصولات غذایی و آرایشی  و بهداشتی با تنوع رنگ ها جذاب ترند؛ اما محصولات صنعتی و دستگاه ها رنگارنگ نیستند. با بزرگ کردن فونت بعضی از جملات که میتوانید به مخاطب کمک کنید تصمیم بگیرد؛ بسیاری از مواقع خرید اتفاق نمی افتد زیرا مشتری مردد است و نیرو محرکه ای برای تشویق او به طرف انتخاب و گرفتن تصمیم وجود ندارد.

دسته بندی محصولات در طراحی کاتالوگ مهم است؛ زیرا صفحات اول همیشه بیشتر دیده میشوند. همچنین در کاتالوگ پر حجم ، بعضی از محصولات عالی با جایگذاری اشتباه دیده نمیشوند، به همین دلیل با توجه به گروههای هدف خود ، نیازها و شرایط مالی آنها را در دسته بندی کاتالوگ لحاظ کنید

اهمیت طراحی جلد

و اما جلد کاتالوگ، جایی که به مخاطب میگوید من را ببین.  بهترین مزیت خود و یا محصول خود را بر روی جلد تبلیغ کنید ؛ و برای مثال اگر توان فروش اقساطی محصولات و یا خدماتتان را دارید در جلد کاتالوگ آن را ذکر کنید. درج نکردن تاریخ در عطف و یا پشت جلد کاتالوگ شاید عمر کاتالوگ شما را افزایش دهد ولی از اعتبار آن می‌کاهد.

 

تیم هنری استدیو خانه عکس و طرح با در اختیار داشتن سالها تجربه و دانش کافی با نگاهی مدرن به صنعت تبلیغات سعی در ارتقاء تصویر بصری بهتری از برندها دارد. ما ادعا نمیکنیم که بهترین هستیم ولی در جهت پیشبرد و موفقیت ، و شکوفایی کسب و کارها تمامی تلاشمان را بکار بستیم و آماده‌ایم درزمینه تبلیغات و نه بنام مشاور بلکه به عنوان یک دوست همراه شما باشیم.

 وب سایتاستدیو خانه عکس و طرح

1399/06/26
23:55:09
5.0 / 5
2270
تگهای خبر: رپورتاژ , اینترنت , تبلیغات , خدمات
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا