مدیرعامل اتوبوسرانی تهران اعلام كرد

دلیل خرابی دستگاه های کارتخوان برخی ایستگاه های اتوبوس

دلیل خرابی دستگاه های کارتخوان برخی ایستگاه های اتوبوس

بیا شمال: نصب دستگاه های کارت خوان در اتوبوس ها سابقه چندساله دارد و قرار بود برای همیشه به بحث های تکراری رانندگان و مسافران بر اساس نداشتن پول خرد، تعیین و گرفتن کرایه های سلیقه ای و عدم دریافت نقدی کرایه ها خاتمه دهد؛ اما اینروزها خرابی این دستگاهها علاوه بر این که مشکلاتی برای مسافران ایجاد کرده، سبب فرار بلیتی نیز شده است.


به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا، اینروزها بحث خرابی دستگاه های کارت خوان ایستگاه های اتوبوس داغتر شده، بگونه ای که این مسئله در صحن علنی شورای شهر تهران نیز عنوان شد و ناصر امانی عضو شورای شهر به تماسهای زیادی که درباره ی فعالیت اتوبوس های خطوط تندرو انجام شده اشاره می کند و می گوید: دستگاه های کارتخوان در بعضی ایستگاه ها یا وجود ندارند و یا فعالیت نمی کنند و مردم نمی توانند با کارت بلیت هزینه را پرداخت کنند و این در حالیست که در خطوط اصلی تندرو مثل میدان راه آهن تا تجریش که یکی از با اهمیت ترین خطوط است و بیشترین حجم مسافران را دارد، این خرابی دیده می شود و شرکت واحد اتوبوسرانی باید دستگاهها را نصب کند و گزارش آنرا سریعتر تهیه و عرضه نماید. ضمن این که فاوا و شرکت واحد نیز از هم در این مورد گلایه داشتند.
با توجه به این مشکلات به سراغ مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران رفتیم تا در مورد آخرین وضعیت نصب دستگاه های کارتخوان بلیت الکترونیک ایستگاه های اتوبوس توضیحاتی ارائه کند.
وی در این زمینه می گوید: باتوجه به راه اندازی پروژه ABT (سیستم حساب کاربری مبتنی بر اعتبار شهروندی) در سطح شهر تهران تا حالا ۴۸۵ دستگاه کارتخوان جهت تجهیز ایستگاه ها خریداری و تحویل مناطق اتوبوسرانی شده است.
وی با اعلان اینکه از شروع پروژه در سال۱۴۰۲ تا کنون ۲۲۲ ایستگاه تندور و ۱۲۴۵ اتوبوس در سطح شهر با کارتخوان های جدید تجهیز شده است، می افزاید: این دستگاهها با صفحه نمایش لمسی، مجهز به سیستم عامل اندروید، قابلیت خوانش QR و کارت های بلیت الکترونیک شهروندی و پرداخت بوسیله بلیت های دو بعدی تهیه شده از نرم افزار شهرزاد است و درآمد اتوبوسرانی از بخش بلیت در سال ۱۴۰۲ برابر ۲۴۹ میلیارد تومان بوده است.
علیزاده در پاسخ به سوالی بر اساس این که چرا در بعضی از ایستگاه ها عامل کنترل بلیت حضور ندارد؟ اضافه می کند: باتوجه به نصب دستگاه های کارت خوان در ایستگاه ها که درحال انجام می باشد بعد از تجهیز هر ایستگاه عامل نظارت بر ثبت کارت نیز استقرار می یابد. در همین خصوص، ماه گذشته هم در۵۰ ایستگاه که دستگاه جدید نصب شده است، عامل کنترل بلیت استقرار یافت.
وی با اعلان اینکه هم اکنون در حدود ۱۸۰ ایستگاه بدلیل مشکل برق و... دستگاه کارتخوان مستقر نشده است که این مساله در دست پیگیری است، اظهار می کند: هزینه خرید هر دستگاه کارتخوان نسل جدید با احتساب هزینه نصب و راه اندازی حدود ۳۶۰ میلیون ریال است.
علیزاده در مورد علل عمده فقدان یا خرابی دستگاه های کارت خوان در بعضی ایستگاه های اتوبوس با تکیه بر این که شرکت واحد اتوبوسرانی فقط بهره بردار تجهیزات مذکور بوده و کلیه مسئولیت های فنی و اجرائی پروژه کارت بلیت شامل تائید تجهیزات و نرم افزار های سطح تجهیز و... با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، می گوید: با این احتساب تعدادی از مشکلاتی که در بهره برداری دستگاهها مشاهده شده، درحال رفع هستند و می توان هنگ کردن دستگاه های در معرض تابش نور خورشید و حرارت بالا باتوجه به شرایط ایستگاه و طولانی شدن زمان قرائت تعدادی از کارت بلیت ها را از مشکلات عمده دستگاه های کارت خوان عنوان نمود.
وی در مورد میزان فرار بلیت مسافران نیز با تکیه بر این که فرار بلیت در ایستگاه های خطوط تندرو حدود ۲۰ درصد است، می گوید: شاید یکی از دلیلهای عمده فرار بلیتی ایزوله نبودن سازه ایستگاه های اتوبوس باشد که باید این مسئله حل و فصل شود.


1403/05/10
11:03:32
0.0 / 5
306
تگهای خبر: بهره برداری , خرید , دریا , دستگاه
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا