ابوترابی عنوان كرد؛

تعداد مهاجران افغانستان در ایران ۷ میلیون نفر است

تعداد مهاجران افغانستان در ایران ۷ میلیون نفر است

به گزارش بیا شمال، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس اظهار داشت: پیشبینی می شود تعداد اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز در ایران بین ۶ تا ۷ میلیون نفر باشد.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، ابوالفضل ابوترابی، با اشاره به اینکه ۷ میلیون نفر اتباع خارجی در ایران حضور دارند، اظهار داشت: متأسفانه آمار متفاوت می باشد اما حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ نفر اتباع مجاز سرشماری شده است که به نظر می آید تقریبا ۶۰ درصد اتباع غیر مجاز باشند.
وی خاطرنشان کرد: پیشبینی می شود که تعداد اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز در ایران بین ۶ تا ۷ میلیون نفر باشد.
ابوترابی با عرضه آماری از یارانه اتباع خارجی، اظهار داشت: هم اکنون حداقل ۷ میلیارد دلار یارانه به اتباع خارجی و مهاجر پرداخت می شود و آنها سالانه ۷ میلیارد دلار از ایران خارج می کنند. در واقع ۲۱ میلیارد دلار در سال یارانه پنهان اتباع خارجی است از کشور خارج می کنند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس خاطرنشان کرد: در واقع پیشبینی می شود که حدود ۷ میلیارد دلار اتباع خارجی مبلغی است که از یارانه پنهان استفاده می نمایند و حدود ۷ میلیارد دلار دیگر هم با ایرانی ها در دیگر کشورها به سرمایه گذاری مستقیم مسکن و یا غیر مستقیم می پردازند.
ابوترابی ضمن اشاره به تسریع روند ساماندهی اتباع وقت راجع به مهاجرین غیر قانونی، اظهار داشت: هم اکنون ۳۷ شغل در ایران وجود دارد که مبتنین بر اتباع خارجی است که اگر آنها نباشد اساسا این مشاغل همچون گاوداری، مرغداری و…، را از دست خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه بحث اتباع خارجی هم مزایا و هم معایب دارد و می تواند فرصت و یا به تهدید تبدیل گردد و این بستگی دارد که ما از این مورد به چه نحوی استفاده نماییم، اضافه کرد: در سامانه تعیین مشاغل اتباع خارجی، تنها آن دسته از اتباع که به حضور و کار آنها در واحدهای تولیدی و خدماتی نیاز باشد ساماندهی می شوند، به صورتی که کارفرما در مهلت ۲۰ روزه می توانند درخواست خویش را بارگذاری کند. البته اولویت با ایرانی ها است و در غیر این صورت، اتباع خارجی جایگزین کارگر ایرانی می شود.

1403/06/21
13:04:08
0.0 / 5
47
تگهای خبر: تولید , خدمات , سرمایه گذاری , مسكن
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا