چمران:

مشکل تاکسی های برقی باید در دولت حل شود

مشکل تاکسی های برقی باید در دولت حل شود

به گزارش بیا شمال، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که مشکل تاکسی های برقی وزارت نفت می باشد که ۴۵۰ میلیون تومان را نمی دهد، اظهار داشت: باید این مشکل را در دولت حل کنند.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اعلان اینکه امروز گزارشی در مورد موزه امام علی (ع) و مباحث فراوان در رابطه با آن از جانب مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران عرضه خواهد شد، اظهار داشت: گزارش مالی شهرداری هم امروز عرضه می شود. بررسی وضعیت عضویت اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ و طرح غرفه میوه و تره بار هم در دستور کار جلسه امروز است.
وی درباب واردات اتوبوس های برقی چینی به تهران، تصریح کرد: می گویند اتوبوس ها به بندرعباس آمده و بنده هم تا نبینم باور نمی کنم. اتوبوس های داخلی دریافت شدند اما اتوبوس های خارجی به بندر آمده و حمل آن زمان بر خواهد بود.
چمران در مورد گزارش انتشار یافته در یکی از روزنامه ها در مورد موزه امام علی (ع) و شخص ایشان اضافه کرد: بنده در مورد خودم صحبت نمی کنم اگر خوب نوشته اند که هیچ اما اگر بد نوشته اند و بنده بد هستم خداوند بنده را هدایت کند و اگر غیر از این است خدا آنان را هدایت کند. درست است موزه امام علی موزه است اما تنها موزه ای که تابلوهای نفیس را جمع آوری کند، نیست. این موزه آثار هنرمندان را خریداری می کند و اگر مورد مشابهی وجود داشته باشد چون جای نمایش و نگهداری ندارد، برمبنای دسته بندی های مختلف یا تبادل می کند و یا به فروش می رساند. برخی اشیا موزه ای است و از هنرمندی خریداری شده که نظیر آن در قسمت های مختلف وجود دارد.
وی افزود: بنده از مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری پاسخ خواستم که فرستاد و همان روز پاسخ را به آقای امانی ارسال کردم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با اعطای وام تاکسی های برقی با تأکید بر این که مشکل وزارت نفت می باشد که ۴۵۰ میلیون تومان را نمی دهد، اظهار داشت: بنده با آنکه شهرداری تاکسی خریداری کند و تحویل دهد مخالف بودم. بخش های دیگر مسئول هستند و ما گفتیم تاکسی های جدید را به وزارت صمت بدهند که آنها تحویل دهند. وزارت نفت می گوید طبق قانون باید پیمایش صورت بگیرد تا مابه التفاوت صرفه جویی در مصرف سوخت، پول را بپردازد. باید این مشکل را در دولت حل کنند و ربطی به شورا و شهرداری ندارد.
وی افزود: قرار بود شهردار با معاون اول رئیس جمهور جلسه ای داشته باشد تا مشکل را حل کند. ما هم نمی توانیم با این رقم تاکسی برقی بخریم تا چه برسد به تاکسیرانان.
چمران همین طور در صحن شورا با اعلان اینکه رقم تاکسی های برقی بالاست و ما هم نمی توانیم با قرض گرفتن هم رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بپردازیم، اظهار داشت: تاکسیرانی و شهرداری تسهیلاتی را پیش بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می کند. طبق قانون وزارت نفت باید رقم ماده ۱۲ را بپردازد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: دولت دراین زمینه به وعده های خود عمل کند اما چون شهرداری هم قول داده مساله را حل کند باید تحرک بیشتری داشته باشد. اگر به تاکسیرانان کمک نشود نمی توانند خرید کنند و این صریح و روشن است. تاکسیرانان شعارهایی ضد شورا می دادند اما ارتباطی به شورا ندارد و وزارت نفت باید رقم را بپردازد.
وی اضافه کرد: تاکسیرانان بدانند ما هم مبحث را دنبال می نماییم اما دست شورا و شهرداری نیست.
چمران درباب ساخت و ساز در محوطه دانشگاه تهران هم اشاره کرد: ما از دانشگاه تهران و چند تن از اساتید آن سوال کردم و گفتند چنین ساخت و سازی وجود ندارد. دوستان دانشگاه ناراحت بودند که گفته شده درختان را در جرز دیوار می گذارند. وقتی چیزی می گوئیم در مورد آن پژوهش نماییم. ما مسئولیم نه کسانی که در سایت ها مطلبی منتشر می کنند. وقتی میکروفن روشن می شود میکروفن شخصی نیست و صدای شهر است و می تواند مشکلات فراوانی بوجود آورد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه من از شهردار منطقه ۶ پرسیدم و گفت چیزی ندیده است، تصریح کرد: از دفتر دانشگاه تهران و معاون فنی و عمرانی دانشگاه هم سوال کردم و چیزی دراین زمینه نمی دانستند. خواهش من این است ابتدا سوال نماییم سپس در صحن شورا مطرح شود و از صحت آن مطمئن باشیم چون به ما صدمه می زند.


منبع:

1403/07/03
12:29:17
0.0 / 5
163
تگهای خبر: تسهیلات , تور , خرید , دریا
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا