علیمردانی خبر داد؛
تکمیل مطالعات طرح ترافیک جدید پایتخت تا زمستان سال جاری
به گزارش بیا شمال، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته در مورد طرح ترافیک، تا انتهای پاییز مطالعات به اتمام می رسد.
به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در حاشیه جلسه با شرکتهای دانش بنیان، خلاق و نوآور و فعالان حوزه حمل و نقل هوشمند و ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معتقدیم حل مساله ترافیک در تهران یک اقدام فرا سازمانی است، اظهار نمود: همانگونه که شهروندان در ترافیک می مانند، مسئولین همچون شهردار و رئیس جمهور هم در ترافیک توقف می کنند و حل این مساله هم به کمک سازمان ها و نهادهای مختلف دارد. علیمردانی با اشاره به اینکه شهرداری هران سلسله نشست هایی را با مجموعه نوآور داشته است تا نظرات، ایده ها و پیشنهادات آنها را برای حل مشکل یا کنترل ترافیک به دست بیاورد، اظهار داشت: با عنایت به قرارگیری در نیمه دوم سال و افزایش حجم ترافیک به دنبال فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، شاهد افزایش سفرهای درون شهری بیشتر هستیم و باید طرح های متفاوتی برای کنترل ترافیک احصا شود اما دقت داشته باشید که باید دست در دست دهیم تا مشکل ترافیک را حل نماییم. مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با تکیه بر این که بخشی از حل مشکل ترافیک وظیفه نخبگان و شر کت های دانش بنیان است که در این راستا نشست های تخصصی با این شرکت ها برگزار می نماییم تا آنها با عنایت به امکانات و شرایط شهر چاره ابتکاری برای حل معضل ترافیک بدهند، اضافه کرد: برای کنترل و کاهش ترافیک ۴ شاخص در نظر می گیرند که در مرحله اول می بایست از راه سیستم های شهر هوشمند کاری نماییم که اساساً همه نیازها به صورت هوشمند محقق شود تا لازم نباشد که شهروند برای رفع نیازهایش در شهر تردد کند و در کل سفر کمتری شکل می گیرد و به تبع آن ترافیک کمتری خواهیم داشت. وی با تکیه بر این که بر مبنای راهکار دوم کل شبکه حمل و نقل باید به سمت حمل و نقل پاک سوق داده شود و بر همین مبنا باید انواع مدلهای حمل و نقل پاک اجرا شود، اضافه کرد: بر مبنای شاخص سوم هم باید در جهت مهار ترافیک، مردم را با بسته های تشویقی به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق داد. در مرحله چهارم که به طور عمده تمرکز بر آن است، اقدامات پوششی مثل تأمین پارکینگ و طرح ترافیک و … صورت می گیرد. علیمردانی با تکیه بر این که درخواست ما اینست که همه با هم کمک نماییم تا مساله ترافیک حل شود و مردم، دستگاه و سازمان های دانش بنیان کمک کنند، اظهار داشت: این نشست های تخصصی ادامه می یابد و در دبیرخانه دائمی این پیشنهادات پیگیری شود. مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در مورد ورود تراموا هم خاطرنشان کرد: روی مدهای متفاوت حمل و نقل شامل تراموا، تاکسی، ون و… باید مطالعه شود و اساساً جای سوال است که چرا ما در تهران مدلهای مختلف نداشته باشیم؟ وی در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید با اشاره به اینکه مطالعات در حال انجام می باشد و می بایست مطالعات به سمع و نظر اساتید دیگر دانشگاه ها هم برسد تا نظرات خویش را بیان کنند، اظهار داشت: انگیزه های متفاوتی برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک وجود دارد؛ بگونه ای که یکی از نقصها طرح فعلی، شب مردگی و سوق دادن به سمت استفاده از موتورسیکلت است که در نظر داریم با عرضه تسهیلات، محله را سکونت پذیر تر نماییم تا از این محدوده های پرارزش صیانت شود. وی با تکیه بر این که طرح جدید درحال مطالعه است و پس از اقناع و کسب نظرات کارشناسان باید در شورای ترافیک و شورای شهر بررسی و تصویب شود، اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهای پاییز مطالعات به اتمام می رسد. علیمردانی ضمن اشاره به کنترل هوشمند محدوده از توسعه دوربین ها اطلاع داد و اظهار داشت: هم اکنون ۲۲۰ دوربین وجود دارد که در نظر داریم این تعداد را به ۳۰۰ ارتقا دهیم. وی در مورد تردد پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک با اشاره به اینکه چاره ای با وزارت کشور داریم که بر مبنای آن از راه سامانه یکپارچه، رقم عوارض تردد آنها را وصول نماییم. البته هم اکنون هم از تردد خودرو های پلاک شهرستان عوارض وصولی داریم.
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب