سرپرست معاونت عمرانی وزارت كشور عنوان كرد
وظیفه اصلی تامین منابع ون ها و اتوبوس ها بر عهده شهرداری هاست
به گزارش بیا شمال، سرپرست معاونت عمران، توسعه امور شهری و روستایی کشور در واکنش اظهارات زاکانی در این خصوص که وزارت کشور درباره ی ون و اتوبوس ها به تعهداتش عمل نکرد، اظهار داشت: وظیفه اصلی تامین منابع ون ها و اتوبوس ها به عهده شهرداری هاست.
به گزارش بیا شمال به نقل از ایسنا، مسعود نصرتی در حاشیه سومین نشست تخصصی معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلی ترین مطالب در این جلسه این بود که نگاه معاونین عمرانی برای حرکت چرخه اقتصادی در کشور از بخش خصوصی در کنار شهرداری و دهیاری ها تغییر مشخصی داشته باشد. منابع دولتی و وضعیت کشور در عرصه بین المللی مشخص است و قرار شد به منابع موجود بسنده نکنیم و از ۸ هزار همت (هزار میلیارد ریال) منابع بخش خصوصی در استانهای کشور که قابلیت بهره برادری دارد، استفاده نمائیم تا فضای تولید برنامه و دستورالعمل با سرعت صورت گیرد و سرمایه گذارها شناسایی شوند که در این نشست کسی ابراز نگرانی یا دغدغه مندی را مطرح نکرد و با توجه به این که هر کاری باید شرایط اجرائی داشته باشد، باید شرایط و راه حل ها را خود استانها پیدا کنند و بعد برای ما بیاورند، به طوریکه برمبنای تقسیمات آمایش سرزمین، استانها باید دبیر انتخاب کنند و جلسات منطقه ای شکل بگیرد و نتایج آن به وزارت کشور ارائه شود.
وی افزود: همین طور قرار شد در عرصه طرح الحاق یعنی ۷۵ هزار هکتاری که به شهرها برای مسکن ملی الحاق شده معاونان عمرانی کمک و احصا و برنامه ریزی کنند. منابع دولتی و محدودیت ها مشخص است و برای جلسه بعد استان به استان پیشنهادات را می آورند و در این جلسه جمع بندی می شود. نگاه این بود که فضای همدلی به وجود بیاید و تلفیق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با معاونت عمرانی باارزش است. در بحث ارتقاء معاونین عمرانی نیز پیشنهاداتی مطرح و قرار شد دکتر موهبتی نیز همراهی و پیگیری کند تا حضور معاونین عمرانی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مثل گذشته باردیگر انجام بگیرد. همین طور درباره ی عضویت در کارگروه ها در بحث منابع انسانی، چارت سازمانی و ساختار نیز صحبت شد.
نقاط حادثه خیز کشور شناسایی شود
مرگ و میرهای تصادفات داخل شهری باید به حداقل برسد
سرپرست معاونت عمرانی وزارت کشور درباره ی نقاط حادثه خیز سطح کشور اظهار داشت: نقاط حادثه خیز باید شناسایی و مرگ و میرهای تصادفات داخل شهری به حداقل برسد. تلاش مسئولان شهری بر این است که تصادفات داخل شهری را کاهش دهند و تأکیدات معاونت عمرانی کشور نیز بر این است که طرح ها در این جهت تصویب شود؛ اما این که چقدر و با چه برنامه زمانی صورت گیرد معین نیست و این وظیفه هر شهر است که کارها را انجام دهد.
تلاش داریم پروژه ای با عنوان پروژه نیمه تمام باقی نماند
وی در جواب سوالی درباره ی تعیین تکلیف پروژه های ناتمام عمرانی در کشور، اظهار داشت: در این مورد نیز درصدد هستیم مصوبات سفرهای استانی که انجام شده و برای آن مبالغ ریالی و ردیف های بودجه ای دارد، عملیاتی شود. به طوریکه در اولین مرحله پروژه های کوتاه مدت در اولویت اول قرار می گیرد؛ چونکه تمرکز بر همه پروژه ها مشکل ساز خواهد بود و تلاش داریم پروژه ای با عنوان پروژه نیمه تمام باقی نماند.
وزارت کشور وظیفه نداشت از بودجه ملی در عرصه تامین حمل و نقل عمومی هزینه کند
نصرتی درباره ی عمل نکردن وزارت کشور به تعهدات ارزی در عرصه تامین حمل و نقل عمومی نیز اظهار داشت: وزارت کشور در سنوات گذشته تا انتهای سال ۸۹ نقش کمکی برای خرید اتوبوس و برنامه های واگن داشت و با عنوان کمک همراهی کرده، یعنی وزارت کشور وظیفه نداشت از بودجه ملی در این مساله هزینه کند و از سال ۸۹ به بعد نیز شیوه کمک ۸۲.۵ درصد را دیگر نداشتیم و وظیفه اصلی بر عهده شهرداری هاست.
سرپرست معاونت عمران، توسعه امور شهری و روستایی کشور افزود: مساله ای که روز گذشته در شورای شهر عنوان شد این بود که پیگیر بودند آن قول کمک ارزی دولت قبل چرا محیا نمی گردد. رسماً اعلام گردید آن منابع پیش بینی شده با عنوان مشکوک الوصول که امکان داشت که به بهره برسد، محیا نمی شود؛ اما ما پیگیر هستیم، مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو جزو مصوبات گذشته است و تاکید دکتر مومنی است که پیگیری نماییم تا این منابع جذب شوند. ۱۶۰ میلیون یورو جذب شده و پیگیر هستیم تا مابقی آن یعنی ۳۴۰ میلیون یورو نیز جذب شود.
او در آخر اظهار داشت: از صندوق توسعه ملی و منابع بانک مرکزی پیگیر ۳۰۰ میلیون دلار نیز هستیم، اما در کل این مساله وظیفه ای نبوده و فقط کمک بوده است. در موضوع اتوبوس از سال ۸۹ منتفی شده و اگر منابع مشکوک الوصول (به طور کلی به حساب های دریافتنی و مطالباتی که شرایط تسویه آنها مبهم باشد مطالبات مشکوک الوصول می گویند) شود ما آن کارها را انجام می دهیم اما چند روز پیش هم مشخص شد آن منابع مشکوک الوصول وجود ندارد و قابلیت تزریقش نیست. یعنی دیگر همه منابع به منابع داخل شهرداری ها برمی گردد.
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب