دبیر شورای عالی ترافیك كشور اعلام كرد
اعلام پارامترهای نرخ گذاری عوارض طرح ترافیک پایتخت
به گزارش بیا شمال، دبیر شورایعالی هماهنگی ترافیک شهر های کشور ضمن اشاره به ضرورت تغییر نحوه نرخ گذاری طرح ترافیک تهران اظهار داشت: نظام نرخ گذاری عوارض باید به شکل پویا و عدالت محور باشد و تأثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.
مجتبی شفیعی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره تغییرات طرح ترافیک در تهران و زمان اجرائی شدن آن اظهار داشت: مقرر است تغییراتی در شیوه مدیریت محدوده طرح ترافیک تهران داده شود. این شیوه مدیریت در اختیار خود شهرداری تهران است و طبق قانون مبارزه با آلودگی هوا می توانند تغییراتی داشته باشند. نحوه نرخ گذاری باید گرفتار تغییراتی شود و این تغییرات به گونه ای خواهد بود که سردرگمی برای مردم ایجاد نکند و علاوه بر این که فرمول پیچیده ای نداشته باشد، با توانمندی موجود هم قابل پیاده سازی باشد.
طرح ترافیک جدید تهران برای اجرا در سال ۱۴۰۴ باید تا یک ماه آتی به قطعیت برسد
وی با اعلان اینکه در شهرداری تهران به نتایج اولیه هم رسیده اند و باید تا یک ماه آتی قطعیت پیدا کند و به تصویب شورای شهر برسد تا برای سال آینده بتوانند آنرا پیاده سازی کنند، افزود: مدنظر ما این است که نظام نرخ گذاری عوارض بصورت پویا، عدالت محور و اقتصادی باشد و تاثیر مثبتی روی کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.
دبیر شورای عالی ترافیک کشور افزود: برای نرخ گذاری عوارض بصورت لحظه به لحظه باید پارامترهایی همچون وضعیت آلودگی هوا در راه تردد طرح ترافیک، سنگینی ترافیک آن معبر، طول مسیر و مدت زمان مسیر و همین طور مدیریت بحران مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه عدد دریافت عوارض افرادی که بخواهند وارد طرح ترافیک شوند، بر طبق این پارامترها مشخص می شود، اظهار داشت: ممکنست که شخص نخواهد از این سامانه استفاده نماید و بخواهد بصورت سنتی وارد طرح شود که توسط دوربین ها ترددش ثبت می شود.
شفیعی در ادامه همین طور درباره ی تاکسی های برقی و اجرای ماده ۱۲ قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر» و رایزنی های وزارت کشور برای تحقق این ماده قانونی، بیان کرد: مصوباتی که تا کنون درباره ی تاکسی های برقی یا دوگانه سوز، اتوبوس های برقی یا دوگانه سوز و حتی اتوبوس های گازوییلی، دوچرخه ها و اسکوترها تحقق پیدا نکرده است و ساز و کاری دارد و سرمایه گذار ابتدا باید کار را انجام دهد و پیمایش اتفاق بیفتد و پس از طی ضوابط مورد تأیید وزارت نفت، مابه التفاوت سوخت صرفه جویی شده، به سرمایه گذار برگردانده شود.
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در آخر افزود: برنامه استفاده از تاکسی برقی بتازگی درحال انجام است؛ اما پروسه نوسازی تاکسی در کشور یک پروسه جاری است و هم اکنون هم در همه شهرها در حال انجام می باشد. تهران هم در این مساله کار کرده است و اداره دارد و همیشه هم این روند ادامه خواهد داشت؛ چونکه تاکسی ها به سن فرسودگی می رسند.
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب