هر ماه 100 اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی افزوده می شود ساخت زباله سوز بزرگ برای تهران

هر ماه 100 اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی افزوده می شود ساخت زباله سوز بزرگ برای تهران

به گزارش بیا شمال، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به این که هر ماه 100 اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی افزوده می شود، اظهار داشت: ساخت زباله سوز بزرگ برای تهران با همکاری دولت محقق می گردد.


به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، نشست خبری عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران امروز به علت تعطیلی ادارات پایتخت به شکل آنلاین در آپارات و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و خبرنگاران رسانه های مختلف سوالات خودرا مطرح نمودند. محمدخانی ابتدای این نشست یاد و خاطره مهدی علیرضایی، خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم را گرامی داشت و برای خانواده وی آرزوی صبر کرد. شهردار تهران به پویش «دو درجه کمتر» پیوست وی با اشاره به اینکه علت برگزاری نشست به شکل آنلاین کاهش تردد و کاهش مصرف انرژی بوده است، اعلام نمود: شهردار تهران هم به پویش «دو درجه کمتر» پیوسته است. وی در جواب سوال خبرنگار مهر درباره ی اقدام عاجل شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد: قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه ها را مشخص کرده، تکلیف شهرداری مشخص است. رونمایی از تاکسی و اتوبوس های برقی سخنگوی شهرداری تهران بیان داشت: اتفاقات خوبی شکل گرفته، حمل و نقل عمومی در این سه سال توسعه یافته، در خرید اتوبوس از شرکتهای تولید داخل رکورد نسبت به قبل داشته ایم، ۱۳۰۰ اتوبوس خریداری نموده ایم و هر ماه ۸۰ تا ۱۰۰ اتوبوس وارد خطوط می شود. از تاکسی و اتوبوس های برقی تا هفته آینده رونمایی خواهد شد و تعداد قابل توجهی از آنها تا آخر سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: توسعه خطوط مترو و اورهال واگن ها هم اقدام دیگر بوده است. از بهار سال آینده هر ماه دو تا سه رام قطار وارد چرخه حمل و نقل عمومی می شود و قطار ملی به بهبود وضعیت حمل و نقل کمک کرده، حمل و نقل عمومی برقی هم توسعه یافته و هفته آتی رونمایی خواهیم داشت. ساخت زباله سوز بزرگ با همراهی دولت محمدخانی ضمن اشاره به این که رکورد کاشت درخت و توسعه کمربند سبز پایتخت را در سه سال و نیم گذشته داشته ایم، اظهار داشت: همین طور ساخت زباله سوز بزرگ با همراهی دولت ان شاالله به سر انجام خواهیم رسید. ۱۲۹۷ کیلومتر مسیر پیاده رو در تهران باید مناسب سازی شود سخنگوی شهرداری تهران در ادامه بیان نمود: متولی بحث پیاده روها و پیاده رو سازی خود شهرداران مناطق ۲۲ گانه هستند. ۱۲۹۷ کیلومتر مسیر پیاده رو در تهران باید مناسب سازی شود. وی ادامه داد: بر اساس گزارش های دریافتی در بحث مناسب سازی پیاده روها بخصوص در مرکز و جنوب شهر اتفاقات خوب و رکوردهای خوبی اتفاق افتاده است. سرانجام تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان محمدخانی در ارتباط با تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان و توقف این طرح، تصریح کرد: اتفاق بسیار مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری افتاد توافقات با دستگاههای دولتی و مجموعه های نظامی برای آزادسازی و قابل استفاده کردن فضاهای درون شهری بود. تفاهمات بسیار خوبی برای توسعه فاز غربی پروژه یادگار امام و اجرای آزاد راه شوشتری و محوطه ورزشگاه تختی انجام شد و در پروژه پادگان ۰۶ نیز قرار شد ۳۵ هکتار از محدوده این مجموعه به بوستان تبدیل گردد و در اختیار مردم قرار بگیرد. وی ادامه داد: پروسه تحویل آن کمی زمان بر شده و امیدواریم در ایام آینده ساخت آن شروع شود؛ چونکه طراحی خوب و جذابی صورت گرفته و به پایان رسیده و امید می رود که عملیات عمرانی آن در ایام پیش رو با همکاری ارتش سرعت بگیرد. وی ادامه داد: در کنار آن پادگان ها و فضاهای دیگری در اختیار شهرداری قرار گرفته و می تواند در چارچوب فضای سبز و بوستان ها و مراکز فرهنگی، هنری و مراکز فناوری و هوشمندسازی در اختیار شهروندان قرار بگیرد. در مجموع در ایام آینده خبر خوبی در این خصوص به شهروندان خواهیم داد. محمدخانی در مورد انتقادات مطرح شده به طرح «من شهردارم»، خاطرنشان کرد: ایده مترقی و پیشروانه بودجه ریزی مشارکتی موضوعی است که در خیلی از شهرهای پیشرفته دنیا درحال پیگیری است و رفتن به نظرات مردم برای حکمرانی شهر یک مسئله بسیار جدی در دنیاست و برای مثال در اجلاس جهانی در شهر روسیه همه دیدیم که شهرداری تهران موفق شد جایزه جهانی بریکس را دریافت کند. در رویدادهای بین المللی بودجه ریزی مشارکتی به شکل جدی پیگیری می شود وی اظهار داشت: در خیلی از رویدادهای بین المللی بودجه ریزی مشارکتی به شکل جدی پیگیری می شود و مورد علاقه نهادهای بین المللی است و شهرداری تصمیم گرفته بخشی از اقدامات خودرا با رفتن به نظرات مردم انجام دهد و این نمودی از مردم سالاری دینی است و مردم برای منطقه و ناحیه خود تصمیم می گیرند که چه اتفاقی بیفتد. سخنگوی شهرداری تهران افزود: فارغ از گرایش های سیاسی و مباحث حاشیه ای، باید این طرح مورد استقبال اعضا قرار بگیرد؛ کمااینکه برخی اعضاء شورا حمایت جدی در این حوزه دارند. محمدخانی بیان داشت: متأسفانه این که این مورد درگیر مباحث سیاسی می شود و برخی رسانه های رقیب اظهارات اعضاء شورا را که انتظار می رود مورد همراهی قرار نگیرد، برجسته می کنند که نکته قابل تأملی است. ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران برای طرح من شهردارم وی اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران برای طرح من شهردارم امسال اختصاص یافته و این بودجه صرف هزینه های پروژه های عمرانی، فرهنگی، محیط زیستی و شهرسازی محلات می شود. وی اعلام نمود: ۱۸ درصد طرح هایی که به رأی گذاشته شده از نظرات مردم برخاسته است. در مرحله اول ایده های مردم برای اداره شهر را دریافت کردیم و بعد از پالایش های صورت گرفته توسط کارشناسان متخصص به رأی گذاشتیم. به نظر می آید از سمت یک نهاد مردم سالارانه مثل شورای شهر باید بیشترین میزان همراهی با این طرح صورت بگیرد که البته همین طور هم هست و از طرف اکثریت اعضا شاهد حمایت هستیم و امیدواریم در دوره های بعدی نیز شاهد افزایش استقبال مردم باشیم. ماجرای فرصت ۱۰ روزه رییس جمهور به شهرداری در مورد سرانه آموزشی در تهران سخنگوی شهرداری تهران در مورد فرصت ۱۰ روزه رییس جمهور به شهرداری در مورد سرانه آموزشی در تهران، اظهار نمود: با عنایت به اهمیت موضوع برای رییس جمهور، جلسه ای با حضور ایشان برگزار گردید. پیش از این جلساتی با حضور شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش برگزار شده بود و تفاهم هایی نیز شکل گرفته بود و به پیشنهاد شهردار تهران قرار شد با بررسی تمام ظرفیتهای زیرساختی و فرهنگی، اقدام جامع و جهادی جهت کمک به دولت در این حوزه شکل بگیرد. وی ادامه داد: جلساتی در شهرداری در این خصوص برگزار می شود تا طرح جامع و کاملی در این خصوص به دولت ارائه شود و با همکاری وزارت آموزش و پرورش این طرح جلو برود. البته در ۲۰۰ مدرسه توزیع آسفالت انجام شد و در بخش فرهنگی و آموزش شهروندی و زیرساختی نیز همکاری هایی صورت گرفته و در طرح آرمان نیز همکاریهای خوبی را با مدارس داشتیم. طرح ما بزودی آماده می شود و می توانیم گزارش آنرا ارائه دهیم. محمدخانی افزود: بودجه ما در این عرصه سه برابر شده و موجب می شود با دست باز بتوانیم به مدارس در بخش های مختلف خدمات رسانی نماییم. جایگزینی ۳۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با موتورهای کار از سال آینده سخنگوی شهرداری تهران در مورد تردد موتورسیکلت های آلاینده در سطح شهر و نحوه تامین موتورهای برقی، اظهار داشت: مطابق قانون هوای پاک باید در این بخش هم کمک هایی داشته باشیم اما وظیفه اصلی که ساخت موتورهای برقی است با بخش دیگری است که خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و تفاهم هایی را با تولیدکنندگان در این حوزه داشتیم و امیدواریم جایگزینی ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را با موتورهای کار از سال آینده شاهد باشیم. وی اظهار داشت: پارسال تنها ۸۲۳ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند، این در حالیست که ۱۱ خط و ۶ مرکز معاینه فنی آماده خدمت رسانی به موتورسواران هستند. برای افزایش انگیزه موتور سواران در میدان بهارستان، میدان امام خمینی (ره) و میدان محمدیه معاینه فنی سیار راه اندازی شده و با هدایایی تلاش شده راکبان به معاینه فنی موتورهای خود تشویق شوند. سخنگوی شهرداری تهران اظهارداشت: سعی شده که میزان آلایندگی با این اقدام در منطقه ۱۲ بعنوان آلوده ترین منطقه پایتخت کاهش پیدا کند. این طرح از ۱۰ آذر شروع شده و به مدت دو ماه ادامه دارد و بر مبنای هماهنگی با پلیس این مدت زمان تمدید نخواهد شد و بعد از آن برخورد با موتورهای بدون معاینه فنی صورت خواهد گرفت. جزئیات سفر سخنگوی شهرداری تهران به استانبول محمدخانی در مورد حضور خود در نشست شهرداران صلح در استانبول، گفت شهردار استانبول چند ماه پیش از شهردار تهران جهت شرکت در این اجلاس دعوت کرده بود و دعوت نامه از راه وزارت امور خارجه و سفارت ایران در آنکارا به دست ما رسید و تصمیم بر این شد که بنده به نماینده شهرداری در اجلاس حضور یابم و شهرداران شهرهای غرب آسیا و شمال آفریقا در آن حضور داشتند. عمده حاضران نیز در سطح شهرداران پایتخت ها و یا معاونین آنها بودند. وی اظهار داشت: این نشست در عمل تبدیل به صحنه ای شد که خیلی از نمایندگان شهرها تصمیم گرفتند وقت خودرا به محکومیت جنایات اسرائیل اختصاص دهند. ما به وظیفه خود عمل کردیم و ابراز نگرانی از کشته شدن شهرها همچون مباحث ما بود. رژیم صهیونیستی در کنار کشتار جمعی در عمل درحال از بین بردن زیرساخت ها و کشتن شهرهاست و نیاز است که شهرها در چارچوب دیپلماسی عمومی به ایفای نقش بپردازند. پیشنهاد مشخص ما بایکوت اقتصادی اسرائیل و شهرهای بزرگ آن در شرایط ترک مخاصمه غزه بود. ایجاد مسیر سبز اتوبوسرانی از میدان جمهوری تا میدان بهارستان سخنگوی شهرداری تهران در مورد حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس در روز گذشته در خیابان جمهوری بیان داشت: متأسفانه در بخش خصوصی با فرسودگی اتوبوس ها مواجه هستیم و باید اورهال شوند. متأسفانه این شرکت ها به تعهدات خود در این حوزه عمل نکردند و با وضعیت بغرنجی در این مورد روبه رو هستیم. وی افزود: از میدان جمهوری تا میدان بهارستان در کمتر از دو هفته شاهد بودیم که مشکلی در این خط ایجاد شده است و امیدواریم با ورود اتوبوس های برقی شاهد این اتفاقات نباشیم و مدیران شرکت مربوطه نیز در این خصوص پاسخگو باشند. در این خط مسیر سبز اتوبوسرانی با تردد اتوبوس های برقی ایجاد خواهد شد. قرارداد با چین هیچ گاه متوقف نشده است محمدخانی در ادامه بیان داشت: قرارداد چین هیچ گاه متوقف نشده است؛ با عنایت به ظرفیت خوب تولید داخلی موتورهای برقی تصمیم بر این شد که اولویت اصلی در این بخش به تولیدکنندگان داخلی اختصاص پیدا کند و اولویت اختصاص بودجه را به اتوبوس ها و تاکسی های برقی وارداتی قرار دهیم. با مافیای واردات خودرو مواجه هستیم وی ادامه داد: ما با مافیای واردات خودرو مواجه هستیم و اجازه ورود خودرو های ارزان تر باکیفیت مناسب تر را نمی دهند و از تمام ظرفیت ها در فضای رسانه ها و حتی در بعضی مجموعه ها و نهادها استفاده کردند که این وسایل حمل و نقل عمومی وارد شهر نشود. با این اتفاقی که این نادوستان رقم زدند شاهد تفاوت ۸۰ تا ۹۰ یورویی نرخها بودیم و مشخص بود که چه ضرری به شهر وارد می شود. شهرداری تصمیم گرفت زیر بار زور این مافیا نرود و مسیر جدید و سالم تری را انتخاب نماید که نتیجه آن کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر آن است. محمدخانی اظهار داشت: ما با دست اندازهایی مواجه بودیم آزمون و خطا در راه واردات تا حدودی انجام شد و تلاش بر این بود که خودروی باکیفیت تر و ارزان تری را وارد نماییم. اگر قرار بود به سود مافیا عمل شود بجای دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور می شد. وی بیان داشت: با ورود محموله چین در هفته های آینده شاهد شتاب در این راه خواهیم بود و امیدواریم تعهدات خودرا به طرف خارجی انجام دهیم و امسال حداقل هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد نماییم و در سال آینده تمام این دستگاه ها وارد شود. سخنگوی شهرداری تهران در مورد اظهار نظر برخی اعضاء شورا نسبت به کارشکنی های شهرداری در دیدارهای مردمی آنها اظهار داشت: بازدیدهای اعضاء شورا از مناطق و بخش های مختلف شهرداری صورت گرفته و بخشی از آن شاید در رابطه با اعضایی باشد که منتقد شهرداری تهران محسوب می شوند. هرچند در شهرداری چنین دسته بندی وجود ندارد و شورا ۲۱ نماینده دارد و شهرداری طبق وظایف، خودرا پاسخگوی تمام اعضا می داند. وی تصریح کرد: رییس شورا بعنوان چهره شاخص شورا چندین بار بر مشخص کردن زمان بازدید از مناطق تاکید کرد. اگر این زمان بندی ها و هماهنگی ها انجام نشود، امکان دارد در یک هفته مشخص چند عضو شورا به یک منطقه مراجعه نمایند و این به معنای اینست که شهردار آن منطقه زمان زیادی را صرف حضور در جلسات با اعضاء شورا و بازدیدها قرار دهند و بطور قطع اعضا نیز راضی نیستند کار مردم روی زمین بماند. محمدخانی اظهار داشت: می توان روزهای مشخصی را برای حضور اعضا مشخص کرد و این می تواند به برنامه ریزی و نظم دهی در امور کمک نماید و آمادگی ها در این خصوص شکل بگیرد.


منبع:

1403/09/27
11:46:27
0.0 / 5
17
تگهای خبر: آموزش , تردد , تور , تولید
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا