مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

استفاده از زبان روز در تبلیغ حجاب موثرتر است

استفاده از زبان روز در تبلیغ حجاب موثرتر است

به گزارش بیا شمال مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تاکید بر تأثیرات استفاده از زبان روز برای تبلیغ حجاب، اظهار داشت: باید برای فضای مجازی با مبحث حجاب تولید محتوا نماییم.



به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، سجاد ستوده بامداد شنبه در گفتگوی آنلاین با بسیجیان ناحیه سلمان با مبحث ساحت ترویج حجاب در عرصه فضای مجازی ضمن اشاره به تغییرات بوجود آمده در زندگی با رواج فضای مجازی، اظهار نمود: همه ساحت های زندگی توسط فضای مجازی گرفتار تغییر و تحولات جدی شده که بخش عمده آن در حوزه سبک زندگی است.
ستوده با اشاره به اینکه پیچ تمدنی تقابل ما با تمدن غرب از موضوعات مهمی است که باید درباره آن کار شود اضافه کرد: اگر بر مبنای گام دوم، هدف انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است، یکی از این پیچ های تقابلی مهم انقلاب اسلامی در مقابله با تمدن غرب در همین حوزه فضای مجازی است.
وی ضمن اشاره به این که حجاب یکی از نمادهای بارز سبک زندگی است، افزود: پوشش سبک زندگی افراد را نشان داده است. حجاب یک نماد ظاهری از مدل سبک زندگی ما است که برای برخی افراد انتخاب می کنند و از روی آن سبک زندگی آنها مشخص می شود.
یکی از نمادهای تغییر فرهنگ در جوامع میزان پوشش مرد و زن است
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در ادامه به تغییرات فرهنگی در مبحث حجاب هم اشاره و خاطرنشان کرد: حجاب و میزان پوشش زن و مرد و سبک زندگی یکی از نمادهای سنجش تغییرات فرهنگی در هر جامعه ای است.
وی ضمن اشاره به این که به ریشه عفاف و حجاب کمتر مورد توجه شده است، تاکید کرد: ریشه حجاب حیا است و در مبحث حجاب در عرصه فضای مجازی باید به مبحث حیا دقت نماییم. پیدا کردن راهکارها برای حل مشکل حجاب برای ما مهم می باشد و برای این کار باید به ریشه ها دقت نماییم.
ستوده با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه به بنیان خانواده ها به دنبال حیا زدایی است، اظهار داشت: در همین راستا در تولید برنامه های خود در شبکه های ماهواره ای به این مورد توجه می کنند.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تاکید بر این که حجاب و حیا تنها در پوشش ظاهری نیست بلکه این دو همه ابعاد زندگی انسان را پوشش می دهد، افزود: امکان دارد انسانی در ظاهر حجاب داشته باشد اما در گفتار و رفتار حجاب و حیا نداشته باشد. و این نکته مهمی است که ریشه حجاب حیا است.
وی ضمن اشاره به این که توجه به این مورد در تبلیغ حجاب بخصوص برای نسل های دهه هشتاد و نود مغفول مانده است، اظهار داشت: در تبلیغ برای این نسل آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد حیا است و اگر بتوانیم این مورد را خوب تبلیغ نماییم می توانیم امیدوار باشیم که می شود مبحث عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد.
ستوده با اشاره به اینکه وجود نگاه تک بعدی به حجاب نتیجه معکوس به دنبال دارد، افزود: دو نگاه قالبی و مصداقی به حجاب وجود دارد که در نگاه قالبی، فضای مجازی در مبحث عفاف و حجاب تنها یک بستر است که محصولات حجاب در آن به صورت فیزیکی و تولید محتوا عرضه می شود اما در نگاه مصداقی، فضای مجازی تنها بستری برای عرضه محصولات حجاب نیست بلکه حجاب در خود فضای مجازی موضوعیت داشته و بستری برای ترویج آن است.
لزوم توجه به قدرت رفتار سازی فضای مجازی
وی ضمن اشاره به قدرت رفتار سازی فضای مجازی، اظهار نمود: با عنایت به فرامکانی و زمانی بودن این فضا همه حواس انسان را درگیر کرده و در نگرش و ذهنیت افراد تغییر بوجود می آورد.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان افزود: بحران حجاب وقتی بیشتر احساس شد که پای فضای مجازی به خانواده ها کشیده شد و شبکه های اجتماعی فرصتی به دست افراد داد تا تصاویر نامناسب و مدهای سبک بین افراد جامعه دست به دست شود و تا جایی پیش رفت که قبح بدحجابی شکسته شد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مبحث رفتارسازی مبتنی بر شبکه های اجتماعی، اضافه کرد: امروز اینستاگرام در این حوزه نقش مهمی ایفا می کند و شاهد می باشیم که حیای فردی به واسطه فضای شبکه های اجتماعی به علت زدن ریشه حجاب گرفتار خدشه می شود.
ستوده با اشاره به اینکه باید به مبحث حجاب به صورت پرحجم پرداخته شود، افزود: تولید محتوا در این حوزه بسیار اندک است بنابراین باید مبحث حجاب در فضای مجازی به صورت جدی تبلیغ شود اما باید دقت کرد این تبلیغ نباید به صورت مستقیم باشد.
وی ضمن اشاره به این که تبلیغ مستقیم مبحث اجتماعی همانند حجاب می تواند مخاطب زدگی ایجاد نماید، افزود: استفاده از زبان روز در تبلیغ حجاب بسیار مؤثر است باید از زبان روز و سهل و ساده برای پاسخ به شبهات استفاده نمود. خیلی از شبهات جوانان و نوجوانان در فضای مجازی مطرح می شود اما علما و دانشمندان ما پاسخ خوبی به این شبهات نمی دهند.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه باید شبهات حجاب را با زبان ساده و امروزی پاسخ دهیم و در کنار آن از محتوای درست و اثرگذار برای تبلیغ استفاده نماییم، افزود: که نمونه درست پوسترهای «بچه شیعه باس …» است که کار بسیار خلاقانه و مؤثری است. یک نمونه دیگر تبلیغی است که در کانادا در داخل مترو به خانم ها حجاب می دادند و خودشان را در آینه ببینند که یک تبلیغ بسیار هنرمندان در حوزه حجاب بود و ما به این دست تبلیغات نیاز داریم.


منبع:

1400/04/26
15:12:31
0.0 / 5
1219
تگهای خبر: تبلیغات , تولید , گیلان , محصولات
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا