رییس مركز سامانه مدیریت شهری اعلام كرد؛
ادغام سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری تهران بعد از ۱۱ سال
به گزارش بیا شمال، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران، از ادغام سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، بعد از ۱۱ سال بعنوان یک اقدام مهم در دوره مدیریت شهری فعلی یاد کرد.
به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، رضا ناصری سرای اظهار داشت: در دوره فعلی مدیریت شهری به نسخه ای یکپارچه از سامانه های ارتباط مردمی با عنوان «۱۳۷ پلاس» دست یافته ایم که در دریافت و رسیدگی به گزارش های مردمی و عرضه خدمات شهروندی چابک تر شده است. وی ادامه داد: یکی از جنبه های خدمات رسانی سامانه ۱۳۷ پلاس، اقدامات فوریتی در زمان بارش نزولات آسمانی است و این سامانه حداکثر ظرفیت خویش را در این بخش به کار می بندد. وی ادامه داد: هر ساله با شروع فصل سرما و ورود سامانه های بارشی به کشور و شهر تهران، حجم قابل توجهی از تماس ها و درخواست های شهروندان محترم تهرانی به موضوعات آب گرفتگی، برف روبی و بعضاً موارد در ارتباط با تندبادها و شکستگی درختان اختصاص می یابد که این سامانه هم موارد را به واحدهای اجرایی و مراکز مربوطه ارجاع و تا حصول نتیجه پیگیری می نماید. رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران افزود: به منظور حفظ آمادگی و انسجام واحدهای اجرایی سامانه ۱۳۷پ لاس، مانورهایی دوره ای متناسب با مأموریت های اجرایی هر فصل از سال برنامه ریزی و اجرا شده و هدف اصلی آن پایش سطح آمادگی نیروی انسانی و به روز بودن تجهیزات و ناوگان خودرویی جهت رسیدگی به پیام های فوریتی و خطر آفرین ثبت شده از جانب شهروندان است. به گفته ی ایشان، در همین راستا در هفته گذشته هم مانور رقابتی میان واحدهای اجرایی ۱۳۷پ لاس در بوستان یاس فاطمی برگزار گردید. ناصری سرای بیان نمود: یکی از مواردی که در گذشته شهروندان تهرانی را در تماس با شهرداری تهران سردرگم می کرد و بارها از جانب آنان مورد انتقاد قرار داشت، فعالیت موازی سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بود. در همین راستا از سال ۱۳۹۰، مبحث ادغام این دو سامانه مطرح و در دست پیگیری قرار گرفت که به علل مختلف در آن مقطع زمانی به نتیجه نرسید و بعدها هم در سال ۱۳۹۷ علیرغم تأکیدات سازمان بازرسی کل کشور در خصوص ارتقا، یکپارچه سازی و هوشمندسازی این سامانه ها، این مهم محقق نشد. وی یاد آور شد: نهایتا در سال ۱۴۰۱، در دوره مدیریت شهری جدید و در جهت چابک سازی و بهبود بهره وری در عرضه خدمات به شهروندان، ایجاد وحدت رویه در اتخاذ سیاست های اجرایی در حوزه ارتباط مردمی و مدیریت مردمی شهر، دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ادغام و سامانه ۱۳۷ پلاس با حفظ مأموریت ها و شبکه سامانه های قبلی رونمایی گردید. رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران تصریح کرد: وجود واژه «پلاس (+)» در عنوان سامانه جدید از آنجا نشأت می گیرد که این سامانه تمامی خدمات سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را باهم جمع کرده و چند خدمت جدید هم به آن اضافه شده است. از طرف دیگر وجود این واژه مؤید بسترسازی جدید و فناورانه جهت «جمع سپاری» مشارکت ها است. او در آخر از شهروندان تهرانی خواست تا با مشارکت خود در سامانه ۱۳۷ پلاس، درخواست ها، شکایت ها، انتقادات و نظرات خویش را در مورد تمامی کارکردها، رویه ها و برنامه های شهرداری منعکس کرده و اطمینان داشته باشند مجموعه مدیریت شهری با گوش شنوا به درخواست های شهروندان توجه نموده و اساسا با رویه های جدید در دست پیاده سازی، هرگونه اغماض، کوتاهی و سهل انگاری در خدمات رسانی به شهروندان به سرعت شناسایی و با مسببین برخورد خواهد شد.
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب