جزئیات ساماندهی پله های برقی پایتخت اعلام شد

تعویض ۵۱ پله برقی تهران

تعویض ۵۱ پله برقی تهران

به گزارش بیا شمال، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پله های برقی در تهران توضیحاتی عرضه داد و اظهار داشت: در بحث ظاهر پل های پایتخت هم اقدامات زیادی انجام شده و در نظر داریم که پوسته پل ها را تغییر دهیم.


هادی حق بین در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت پله های برقی پل های مکانیزه که با مجوز شورای شهر تهران مدیریت و ساماندهی آنها به معاونت فنی و عمرانی سپرده شده است، اضافه کرد: در سه ماهه اخیر اقدامات همه جانبه ای برای بهسازی پل های مکانیزه و پله های برقی صورت گرفته؛ البته دقت داشته باشید که حدود دو ماه درگیر انتقال قراردادهای سازمان زیباسازی که پیش از این مدیریت پله های برقی را برعهده داشت با پیمانکاران، مشاوران و مجریان بودیم و در یک ماه اخیر هم که اقدامات اجرایی شروع شده تلاش کردیم تا مسأله پل های مکانیزه و پله های برقی را از ابعاد مختلف بررسی و ورود نماییم.
وی با اشاره به اینکه بررسی پله های برقی نشان داده که نیازمند ۶۵ یونیت نو هستیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۱ یونیت ساخته شده و تست های آن هم انجام شده و از این میان ۳۶ یونیت درحال نصب است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مبحث خاموشی پله های برقی برای ما اصل نیست چون که امکان دارد پله های برقی بنا به دلایلی برای دقایقی خاموش شوند، اما مسأله اصلی ما ایمنی پله های برقی است، خاطرنشان کرد: برخی از پله های برقی به علت ناایمن بودن خاموش هستند و بمحض این که رفع نقص شده و ایمنی آن تأمین شود آنها را روشن می نماییم که به طور عمده درحال تعویض و تأمین قطعات بوده و بمحض تأمین قطعات آنها را روشن می نماییم.

ساخت پل های رمپی به جای پله برقی

تغییر پوسته پل های عابرپیاده مکانیزه
حق بین با اشاره به اینکه برخی از پل ها شناسایی شدند که اطلاعات و وضعیت آنها را به کمیته ساماندهی پل ها ارجاع کردیم، اظهار داشت: برخی از پل ها می توانند تبدیل به رمپ فلزی شوند که هم اکنون برخی از این پل ها اجرایی شده و چهار رمپ در شهر تهران جایگزین پله شدند که فضایی زیباتر و تردد آرام تر برای شهروندان دارند.
وی با اشاره به اینکه در کنار این اقدامات زیربنایی در قسمت نگهداشت هم جلسات زیادی با پیمانکاران داشته و در بازدیدهای میدانی وضعیت نگهداشت پله های برقی را مورد بازدید قرار دادیم، خاطرنشان کرد: در مورد پله های برقی بعضی از آنها احتیاج به قطعات دارند که مناقصات درحال برگزاری بوده و البته بخشی از قطعات تأمین شده و بخش دیگر هم درحال تأمین است و بطور قطع فرایند رو به بهبود است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر این که در بحث ظاهر پل ها هم اقدامات زیادی انجام شده، بگونه ای که طرح هایی در کمیته معماری سازمان مشاور بررسی شده است، اظهار نمود: در نظر داریم که پوسته پل ها را تغییر دهیم و بنابراین به صورت پایلوت در روی دو پل مکانیزه گیشا و شهرک قدس این طرح ها را به صورت پایلوت اجرا کردیم تا میزان دوام، میزان بهره وری و هزینه ها سنجیده شود.

بازنگری کانکس نگهبانان پله های برقی
حق بین ضمن اشاره به بازبینی در کانکس نگهبان پله های برقی اظهار نمود: فضای اسکان نگهبان ها بسیار نامطلوب و نامناسب بود و در نظر داریم که این فضای اسکان را با یک طرح الگو تغییر دهیم و به نظر می آید ظرف یک ماه آینده مردم ببینند که کانکس های قدیمی جای خویش را به کانکس های جدید داده است.
حق بین همینطور از ساخت پل های رمپی عابرپیاده بر روی بزرگراه ها اطلاع داد و اظهار داشت: این پل ها بعنوان یک طرح نو درحال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم بر روی بزرگراه هایی که امکان آنرا دارند پل های رمپی عابرپیاده بسازیم که البته نیازمند بررسی های بیشتر است.



1403/04/10
09:34:45
0.0 / 5
252
تگهای خبر: تردد , زیربنا , شهرداری
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا