توسعه حمل و نقل عمومی؛ مطالبه اساسی تهرانی ها، ۲۳

خط ۱۱ مترو تهران تا قبل نیمه اول سال تعیین تکلیف می شود

خط ۱۱ مترو تهران تا قبل نیمه اول سال تعیین تکلیف می شود

به گزارش بیا شمال، ابعاد مختلف پروژه راه اندازی خطوط جدید شبکه مترو تهران در یک نشست تخصصی بررسی گردید و مدیر عامل شرکت مترو تهران اعلام نمود: خط ۱۱ مترو تهران تا قبل نیمه اول سال جاری تعیین تکلیف می شود.


به گزارش بیا شمال به نقل از مهر، نشست تخصصی بررسی ابعاد مختلف پروژه راه اندازی خطوط جدید شبکه مترو تهران امروز برگزار گردید. مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در رابطه با آخرین وضعیت تراموا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی خط یک و دو تراموا تصویب شورایعالی ترافیک شده و مطالعات سنجی تکمیلی توسط معاونت حمل و نقل خواهد بود. وی ادامه داد: شورایعالی ترافیک متولی تصویب و رد ایجاد خطوط جدید است که بهمن سال قبل راه اندازی خط تراموا تصویب ولی بودجه مورد نیاز توسط شورای شهر صورت می گیرد. درستی اظهار داشت: تا پایان نیمه اول سال جاری مطالعات توسط حمل و نقل به نقطه معقول می رسد و ۱۲ تا ۱۴ ماه راه اندازی آن شروع می شود. مدیرعامل شرکت مترو تهران در رابطه با این که با عنایت به تغییر دولت سر انجام خطوط جدید و تراموا چه خواهد شد؟ شهرداری در سنوات گذشته با و بدون مشارکت دولت واگن خریداری نموده و در آینده هم مناصبات می تواند تاثیر گذارد حالا برای واگن ها پیش پرداخت انجام و درحال ساخت است و دولت جدید هم فکر نمی کنم شرایط فعلی را تغییر دهد. وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری نخستین قطار حاصل از قراداد چینی را می دهند و از یک ساعت آینده واگن ملموس وارد می شود. درستی همینطور بیان داشت: خط ۱۱ مترو تهران تا قبل نیمه اول سال تعیین تکلیف می شود. وی بیان داشت: تا پایان مدیریت شهری کنونی ماهانه متوسط ۴۵۰ متر حفاری مترو و بالای ۵ کیلومتر حفاری در سال صورت می گیرد و با برنامه ریزی میتوان دو تا ۳ ایستگاه را آماده بهره برداری نماییم. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه هم در این سمینار اظهار نمود: امروز بابت تکمیل شبکه مترو تهران دور هم جمع شدیم تا چرایی و چگونگی آنرا بررسی نماییم. باید اول به سراغ شرایط موجود برویم. امروز کمتر از ۱۰ درصد حمل و نقل تهران برعهده مترو است که به نظر خیلی فاصله با تکلیف ۷۰ درصدی حمل و نقل عمومی در پایتخت داریم که برای رسیدن به این سهم و ارتقای جایگاه مترو باید کارهای زیادی انجام داد. وی افزود: مردم ما هم اکنون از ۷ خطی که در اختیارشان قرار دادیم، به دلیل نبود ناوگان مناسب آن طور که باید نمی توانند استفاده نمایند. درستی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته کارهای زیادی در مورد ارتقا وضعیت ناوگان مترو انجام شده اما شاید مهم ترین کار در چند سال قبل دو قرارداد مهم شهرداری تهران است، تصریح کرد: یکی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن است که از لحاظ اجرایی در جایی قرار دارد که میتوان به آن امیدوار بود. قرارداد دیگری که وجود دارد قرارداد ۱۰۵ به اضافه ۸ واگن ملی است که به نظر می رسد روزهای پایانی این قرارداد برای نهایی شدن است. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه تصریح کرد: اگر از این مساله عبور نماییم و نگاهی به دو سال قبل مترو نماییم می بینیم که علیرغم راه اندازی ایستگاه های جدید خیلی اتفاق خاصی در حوزه افزایش تعداد مسافر در خطوط نیفتاد. به عبارتی متروی تهران احتیاج به خطوط جدید دارد و با خطوط فعلی نباید انتظار بیشتر از این داشت. البته که ایستگاه های جدید شاید یک تعادلی بوجود آورده باشد. وی ضمن اشاره به این که شبکه متروی تهران با این ۷ خط ناقص است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اتفاقات سنوات گذشته تکمیل خطوط متروی تهران با خطوط ۱۱ گانه است که بیشتر از ۳ سال از مطالعات آن می گذرد. درستی بیان داشت: حدود ۱۷۰ کیلومتر و بیشتر از ۱۳۰ ایستگاه مختص خطوط جدید خواهد بود و اگر بتوانیم طی ۷ سال آینده این خطوط را به نقطه خوبی برسانیم مترو می تواند سهم معقول تری را از جا به جایی مردم پایتخت به خود اختصاص بدهد. البته اگر سایر مدهای حمل و نقل همپای مترو حرکت نکنند این ارتقا چندان قابل اتکا نیست. امیدواریم در سنوات عادی در کنار برنامه ریزی برای ارتقای مترو در سایر مدهای حمل و نقل هم شاهد اتفاقات خوب موازی باشیم تا شرایط حمل و نقل عمومی در تهران ارتقا مناسبی را به خود ببیند.


منبع:

1403/04/16
11:32:18
0.0 / 5
285
تگهای خبر: احداث , بهره برداری , حمل و نقل , خرید
این مطلب بیاشمال را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲

لینک دوستان بیا شمال

بیا شمال

تگهای بیا شمال

biashomal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بیا شمال محفوظ است

بیا شمال بیا شمال

معرفی شمال و خرید و فروش ویلا